Välkommen hem! (till oss)

Posted on Updated on

Var hälsad, och välkommen till vårt – Monte Fjanton Creations – hem!

Vi är ett filmteam ifrån norra Skåne som gör kortfilmer och webserier, alltid med fokus på humor. Vi har gjort film tillsammans sedan 2003 och särskilt de senaste åren har vi blivit allt bättre. Vi har inga planer på att sluta, även om de här konstiga idéerna med att  ”gå i skolan” och ”skaffa ett jobb” är väldigt påträngande.

Vår hemsida står till ditt förfogande; du kan se våra filmer, läsa om våra filmer och deras historia (om du nu vill det), få reda på mer om oss i teamet, och dessutom få reda på lite grand om våra kommande projekt. Har du några frågor så kommentera!

Gillar du våra filmer så kom ihåg att subscriba/prenumerera på våra filmer på YouTube!

17 thoughts on “Välkommen hem! (till oss)

    Sofia Fransson said:
    25 oktober, 2012 kl. 23:44

    Hej Felix! Skulle inte du kunna recensera Linas kvällsbok? tänkte att du kanske kunde bringa nåt ljus över den filmen😛

      Sofia Fransson said:
      25 oktober, 2012 kl. 23:47

      okej.. fel ställe tror jag.. tror att det är mitt blonda jag som kommer fram lite såhär på kvällen xD

    Melwa said:
    30 oktober, 2012 kl. 21:35

    Hej Felix! Var god och gift dig med mig.🙂

    Filippa Persson said:
    5 januari, 2013 kl. 23:52

    ( hoppas detta funkar, skriver på mobilen) ( kunde inte skriva mer där nere:
    Tack på förhand och hör gärna av er.
    Många hälsningar på skånska// Filippa)
    Hej! Först vill jag önska er ett gott nytt år och en god fortsättning.
    Jag har ett litet förslag när det gäller BRIS ( om ni inte är intreserade sluta läsa här)
    Jag tycker att det skulle vara kul om ni tog med ett fan eller två i någon video. Jag skulle mer än gärna ställa upp och i och med att jag bor i Hässleholm så är resa inget problem.
    Jag hoppas att detta låter lite intresant för jag tror vi är ganska eniga om att det skulle vara kul att släpa hem en 16 årig tjej och plåga henne med mat som inte går att äta.
    Jag vill gärna veta vad ni tycker oavsett svar.
    Ps. Jag är inget sånt fan som kommer att förfölja er tills ni säger ja. Jag accepterar jaalla svar.

      Basse responded:
      5 januari, 2013 kl. 23:58

      Vi läser alla tips och idéer vi får, och är de bra så följer vi gärna upp dem!🙂 Vi har faktiskt planer på att göra (åtminstone) ett avsnitt där vi har med några av våra fans som får provsmaka, men när och var exakt har vi inte planerat ännu. Sannolikt blir det senare i vår. Vi kommer skriva mer om det på vår Facebooksida när vi vet, så håll utkik där!🙂

        Filippa Persson said:
        6 januari, 2013 kl. 09:14

        Kul att ni svarade! Jag hoppas att ni genomför den planen. Det enda problemet är att jag inte har Facebook… Finns det någon annanstans man kan läsa om er aktivitet?
        Det hade varit kul att se BRIS i ett brittiskt tema med scones och te😉

    obbolalink said:
    18 mars, 2013 kl. 21:31

    Hej Montefjantoncreations! Jag e en kille från Umeå som verkligen uppskattar era videos! Jag visar upp dom i skolan och alla i klassen tittar på era vidz. Fortsätt med erat bra arbete! Ps/ Ni kan kanske kan göra en recension på ett program eller en serie på TV!🙂

    gustav said:
    2 juni, 2013 kl. 09:36

    här har du några äckligt dåliga filmer:
    Hundtricket
    Nina Frisk
    Linas kvällsbok
    9 millimeter
    Hus i helvete
    Krama mig
    mysteriet på kyrkogårdsön

    Hurrdurr said:
    22 juni, 2013 kl. 17:48

    Recensera mammas pojkar!

      Uno Rosengren said:
      16 september, 2013 kl. 21:16

      Den filmen var ju skitrolig! Dessutom hade den förjävla bra musik.

    The9GagKing said:
    11 juli, 2013 kl. 21:45

    Asså felix du måste seriöst recensera filmen Skills..den absolut värsta filmen jag någonsin sätt! Men en film med sean banan och ett gäng andra som verkligen inte kan skådespela kan väl inte bli så jävla dålig…let’s find out! Vet dock inte vart man kan hitta filmen..någon skämdes väl och ville gömma den för alltid. Men du kan säkert hitta den på någon B hemsida eller nått😉 Här är iaf trailern till filmer(USCH FY FAN) http://www.youtube.com/watch?v=48fn1ttdXaY

    Karl Andersson said:
    11 augusti, 2013 kl. 21:03

    Hallå där

    Är det någon film ni borde recensera så är det Vildängel. Kolla in klippen så ser ni potentialen.

    Mandus said:
    5 oktober, 2013 kl. 18:04

    Hej! Felix jag skulle vilja att du recenserar mer tecknade filmer som mer Barbie filmer och sånna skitfilmer och du kan hitta dom nästa filmerna gratis på swefilmer om du inte redan visste det

      Mandus said:
      5 oktober, 2013 kl. 18:05

      Det skulle stå dom mesta filmerna gratis men det är ganska svårt att skriva på en ipad

    Jesper said:
    21 oktober, 2013 kl. 15:13

    Recensera den Norrländska kanonfilmen ” Frostbiten ”, av Anders Banke!

    oscar said:
    24 oktober, 2013 kl. 18:22

    Felix det vore roligt om du kunde recensera Eskil och Trinidad det är inte en riktig julfilm men en vinterfilm snäla

    montefjantonfannb1 said:
    26 oktober, 2013 kl. 09:16

    Snälla kan inte ni bara nån gång göra tvärtom? Alltså att Felix gör mat och basse recenserar, skulle vatt awsome! Haha

Kommentera

